WIL JE MIJN VRIENDJE ZIJN?

Samen met je vriendje(s) leuke dingen doen, zoals stampen op de grond of springen als een kikker. Via de bewegingen ervaren de kleuters en peuters op een speelse manier maat en ritme. En niet alleen dat. Samen bewegen op muziek is gewoon leuk om te doen en zorgt voor saamhorigheid. De kinderen zien in de video grappige kikkers die springen, zwaaien en plezier hebben. Een kleine groene rups is hun vriendje, die elke keer wel even tevoorschijn komt en gekke capriolen maakt. In de muziekles klappen de kinderen mee op een vierkwartsmaat. Veel plezier met zingen!

De illustraties zijn gemaakt door Anna van der Goot. Het lied is geschreven door Johanna Brouwers.

© Johanna Brouwers/Toontje Hoger

1. Ik ben op zoek naar jou

Ik ben op zoek naar jou

Wil je mijn vriendje zijn?

Ik ben op zoek naar jou

2. We zwaaien heen en weer

We zwaaien heen en weer

Wil je mijn vriendje zijn?

We zwaaien heen en weer.

3. We springen op en neer

We springen op en neer

Wil je mijn vriendje zijn?

We springen op en neer

4. We stampen op de grond

We stampen op de grond

Wil je mijn vriendje zijn?

We stampen op de grond

5. We staan nu rustig stil

We staan nu rustig stil

Wil je mijn vriendje zijn

We staan nu rustig stil.

MUZIEKLES

De kinderen klappen en tikken op muziek in een vierkwartsmaat mee. Er zijn twee versies; een langzaam tempo (60 bpm (beats per minute)) en een sneller tempo (80 bpm). De leerkracht is de ‘dirigent’ en de kinderen doen haar na. Wanneer de kinderen het spel onder de knie hebben en in het ritme zitten, mag er ook iemand anders de ‘dirigent’ zijn.

© Wil je mijn vriendje zijn? – Muziekactiviteit Maat (60 bpm)

 © Wil je mijn vriendje zijn? – Muziekactiviteit Maat (80 bpm)