WIL JE MIJN VRIENDJE ZIJN?

Samen met je vriendje(s) leuke dingen doen, zoals stampen op de grond of springen als een kikker. Via de bewegingen ervaren de kleuters en peuters op een speelse manier maat en ritme. En niet alleen dat. Samen bewegen op muziek is gewoon leuk om te doen en zorgt voor saamhorigheid. De kinderen zien in de video grappige kikkers die springen, zwaaien en plezier hebben. Een kleine groene rups is hun vriendje, die elke keer wel even tevoorschijn komt en gekke capriolen maakt. In de muziekles klappen de kinderen mee op een vierkwartsmaat. Veel plezier met zingen!

© Lied: Johanna Brouwers/Toontje Hoger

© Illustraties: Anna van der Goot

1. Ik ben op zoek naar jou.

Ik ben op zoek naar jou.

Wil je mijn vriendje zijn?

Ik ben op zoek naar jou.

2. We zwaaien heen en weer.

We zwaaien heen en weer.

Wil je mijn vriendje zijn?

We zwaaien heen en weer.

3. We springen op en neer.

We springen op en neer.

Wil je mijn vriendje zijn?

We springen op en neer.

4. We stampen op de grond.

We stampen op de grond.

Wil je mijn vriendje zijn?

We stampen op de grond.

5. We staan nu rustig stil.

We staan nu rustig stil.

Wil je mijn vriendje zijn.

We staan nu rustig stil.

MUZIEKLES

De kinderen klappen en tikken op muziek in een vierkwartsmaat mee. Er zijn twee versies; een langzaam tempo (60 bpm (beats per minute)) en een sneller tempo (80 bpm). De leerkracht is de ‘dirigent’ en de kinderen doen haar na. Wanneer de kinderen het spel onder de knie hebben en in het ritme zitten, mag er ook iemand anders de ‘dirigent’ zijn.

© Wil je mijn vriendje zijn? – Muziekactiviteit Maat (60 bpm)

 © Wil je mijn vriendje zijn? – Muziekactiviteit Maat (80 bpm)